tisdag 2 april 2013

Hej systrar!

Kan någon rekommendera en bra mens-app tack?

14 kommentarer:

Christin sa...

LoveCycles heter min. Tycker den är bra. Man trycker in när man har roliga veckan, den räknar ut hur lång cykeln är och förutspår. Jag har prövat typ 3 stycken, och den här är liksom mest inställbar. Man kan fixa och trixa. De andra upplevde jag som ganska kluriga. När man väl ställt in vissa dagar och så, var det färdigt. Trots att det, i vart fall för mig, kan variera, och jag skulle behövt korrigera. Men näpp. Så LoveCycles rekommenderas.

Lfthmn sa...

PinkPad. Den är nog lite mer fokuserad på att hålla reda på när man har ägglossning, men fantastiskt bra även för att ha koll på mensen. Jag började använda den i höstas och nu känns cykeln så härligt teknikstyrd på något vis.

Amanda sa...

Tack!

(Om nån mot förmodan går i barntankar rekommenderar jag clearblue ägglossningstest varmt. För ä.l. var inte alls när jag trodde. Mvh, försökte ett år utan, sedan gick det på en cykel)

Lisa sa...

Använder också Pinkpad, den är bra. Och kan även understryka ditt tips om ägglossningstester som hjälp i barnverkstan. Använt dom båda gångerna. Ny bebis väntas i maj :)

Anna sa...

Jag använder WomanLogPro för att hålla koll på min mens. Om man vill kan man lägga in symptom, vikt och temperatur och en massa andra saker i den också. Så den fungerar dels som påminnelse om när mensen kommer men också för koll på ägglossning ifall man vill /inte vill bli gravid.

Eva sa...

Vilka bra tips! Att det finns en app har jag inte ens tänkt på och jag som v a r j e gång är lika förvånad över att "jaha, var det dags nu??" (trots skrämmande regelbundenhet... tror det går under förträngning ;))

Lfthmn sa...

Hej igen,

Nu har jag testat LoveCycle med men jag fattar INGENTING! Tycker jag ställer in och så, men det verkar inte fungera. Ska ge det en chans till. Bra om den ställer om sig själv, liksom. Pinkpad är ganska statisk, misstänker att den börjar räkna på nytt varje gång man lägger in första mens-dag men den är å andra sidan väldigt lättöverskådlig och logisk.

30-nånting sa...

Haha exakt samma för mig. Har inte ens tänkt så långt...

Amanda sa...

Lite besviken över att 'risig i kistan' inte finns som symptom på PinkPad.

Cat sa...

Period tracker använder jag, enkel, man kan ställa in symptom, den visar ägglossning och nästa mens.

cyndi sa...

VA!?
FINNS det såna?
Kan man uppgradera?
Typ avboka symptom och sånt
och ställa in tiden så att man slipper?
Måste skaffa en.
Äntligen ska jag kunna planera en enda liten semester utan att...oh...hoppsan...visst ja...nu IGEN!!!

Terése sa...

Men, periodtracker ju. finns i "lite" gratisversion.

Mvh PMDD-Tette, glömmer att logga i den för det mesta så vissa månader har jag gått 60 dagar över tiden. Höhöhö.

Terése sa...

Men, periodtracker ju. finns i "lite" gratisversion.

Mvh PMDD-Tette, glömmer att logga i den för det mesta så vissa månader har jag gått 60 dagar över tiden. Höhöhö.

Anonym sa...

P Tracker Lite (Period Tracker)
Gratis och verkligen jättebra, skickar en liten påminnelse, som ett typ sms dagen innan mensen m.m är beräknad. Du kan skriva in symtom och humör m.m.