måndag 29 april 2013

Jag skulle kanske skriva om

min feedback från förlaget (ie min underbara förläggare, som framför allt hjälper mig med handlingen + underbara redaktör, som hjälper mig både med handling och språkpill, och som båda allid har rätt, i allt), så här under omskrivningen inför utgivning av nästa vuxenroman (Snögloben) i augusti.
Vore det inte för de två + min man E så skulle jag inte kunna göra det här jobbet.

Jag orkar knappt. Något. Vab-ruari har liksom svällt in i Vabru-maj (?) och det är lagom kul. Skriva med sköra prematura nyfödingar i huset var busenkelt jämfört med detta.

Men i korthet: "Vad handlar den här boken om egentligen, vad är kärnan? Jo, Maja och Jack.
Och miljöerna. Låt miljöerna få större plats.
Och det där namnet på karaktär Z. Det skaver, ändra det."

Häpp.

2 kommentarer:

SPRAKFÅLEN sa...

Miljöerna. Precis. Tack!

lilla S sa...

Maja och Jack. Åh.

//hon med knogarna