söndag 21 april 2013

Lund!

Förbaskat trevlig stad.
Tack Lund. Tack alla kollegor och nya och gamla bekanta, och tack till er som kom och lyssnade. Många skratt blev det, jag behövde det.

Dagens fråga: Kom hem för ett dygn sedan med tre 250 g-påsar OLW ostbågar. Hur många påsar har jag kvar just nu? (Barn 1 åt en handfull, övriga ratade.)

En sista grej bara: Vi måste tala om toalettpapper. Strävt toalettpapper. "Kräpp" eller vad det heter.
Okej, jag kanske har osedvanligt känslig "rosett" här va, men jag känner bara att om man ska ha detta "kräpp"-papper, då kan man ju lika gärna ha kondomer med en remsa sandpapper på insidan, just runt ollonet. Och scarves med paljetter på.

10 kommentarer:

30-nånting sa...

Ja!!! Kräpp är möjligtvis den sämsta uppfinningen i mannaminne!

Anonym sa...

Luuuund ja´. Fint där.
Har lite tokiga minnen därifrån också, när vi var sådär 16/17 år hehe...

Hälsn.
Jess

SPRAKFÅLEN sa...

Ha ha, ja kräpp är väl inte det göttaste att gnussa stussen med precis.
Tur du bor i England där t o m toagolvet är mjukt!

Caroline Eriksson sa...

Härligt att du är tillbaka. Oj vad jag har skrattat åt ditt förra inlägg "så jävla jävelful någon kan bli i sitt jävla jäveldammiga hem". Och nu - touché igen med iakttagelse om rosett och kräpp. Du är underbar, Amanda. Keep it up.

Annika sa...

Kräpp. Känns som utedass i snårskogen när tidningspapperet är slut. Liksom.

Livet just nu sa...

Kräpp får mig att tänka på julpysslet i skolan när jag var liten. Det var inte ens användbart till tomteluvor.

Nej, ge mig bomullsmjukt papper till rosetten tack.

Anonym sa...

Ha ha ha.
TUTT skrattar åt Sprakfålen och Mandis såhär på morgonen. MJUKT som FAAAN måste papprit vara.
Oh yeah.

cyndi sa...

Nä.
Jag är fortfarande lite sur.
På riktigt.
För jag missade dig!
Nä, inte ditt framträdande. Det såg jag ju. Från andra raden. Men sen... då var jag superkissnödig och sen gick du och sen gick jag och åt lunch och sen var du inte där mer.
Men vi stod precis bredvid varandra vid ett bord innan du skulle bokprata och då ville jag inte störa för du sa till nån att du var lite nervös och då tänkte jag att då pratar jag med dig sen. Dumt. För det blev inget Sen!

Hm. Jag som hade jeansklänning på mig bara för din skull ;-)

mvh
surt kräppapper i Värmland

PS. Lund var annars riktigt riktigt bra och kul och ditt framträdande tillsammans med Ingelin var proffsigt och givande för oss bok-/skriv-/läs-arbetare :-)

Amanda sa...

Tack tack!
Dåligt Cyndi, dåligt.
; )
Får bli nästa gång. Jag bits sällan!

cyndi sa...

Bra Amanda, bra ;)
Vi får dela en påse ostbågar nångång.
(Jag bits inte heller så ofta!)