torsdag 11 april 2013

Tjohoo! It's official: min nya barnbok.

Och därmed kan en deadlinepanik-grej bockas av, phu.

Jag sitter och bara mysryser lite just nu. Det här är kanske mitt livs absoluta drömprojekt. Text & bilder har jag gjort. Började spåna för ganska exakt ett år sedan, ibland går det fort.

Det osynliga godiset är för 6-9-åringar och kommer ut den 19:e augusti.

"Ny lättläst serie om en lagom läskig, spännande och tokig familj!

Swisch! Det viner till i höstluften. Det är farmor som kommer farande, och hon har med sig mer godis än syskonen Skrämsson någonsin sett: Slemsniglar, harlortar och lakritsspindlar. Äckligt gott.
Men - katastrof! Godiset försvinner spårlöst mitt i natten. Har Farbror Knota, skelettet i moraklockan, något med saken att göra? Eller mamma, galen uppfinnare som hon är? Döljer tvillingarna något? Vad gömmer pappa i sitt stora skåp i källaren? Har Lilleman, alligatorn i badkaret, sett något misstänkt? Och vad viskar Blå Frun om där hon spökar omkring på övervåningen?
Det är bara Hedvig som kan lista ut hur det hela har gått till ...
Familjen Skrämsson bor i ensliga Villa Månskugga där det kryllar av spöken, (o)djur och irriterande syskon. Och där mystiska saker händer hela tiden. Tur att dom har Hedvig, hon är klurig hon.
"Villa Månskugga" är en härligt kuslig ny Mer att läsa-serie om en skruvad familj, som liknar din egen mer än du tror"

29 kommentarer:

Lfthmn sa...

Grattis, eller vad man säger! Det låter helfestligt! Nu sitter jag och funderar på om jag känner någora 6-9-åringar som kan få present... :-)

Hanna Lans sa...

Åh, gudars vad kul! Det där verkar vara en serie för både mig och min son. :)

Annelie sa...

Åh, vad fin och BRA den verkar. Ser fram emot att läsa. Extra roligt att få komma ut med en bok för samma målgrupp ungefär samtidigt som du. Vi kanske ses på bokis?

SPRAKFÅLEN sa...

Så kul! Grattis till ännu ett barn!

Christin sa...

Men hurra! Ser jättefin ut. Det här ska spridas.

Nina sa...

Serie?
Ser jättefin ut!

Boktjuven Ingerun sa...

Nämen så roligt!

Amanda sa...

Nämen tack! Ikväll firar vi ... typ att det är offentligt? (Firar allt, livet är för kort för att inte.)

30-nånting sa...

Åh wow, nu längtar jag tills Mira är stor nog!

Pernilla sa...

Åh! Jag som råkar ha en sexåring. Och en nioåring. Och nioåringen har en bokblogg. Det här blir mums!

STORT GRATTIS Amanda! Kram!

Janina Kastevik sa...

Grattis! Jag som varit så nyfiken, äntligen får jag veta vad den handlar om! Och såklart är det spooky shit.

Ninas skrivarlya sa...

Åh fantastiskt! Jag har ju en sexåring så det blir nog att inhandla en bok som det verkar. :) Den ser jättefin ut. Grattis!

Böcker & sånt sa...

Kul! Den ska läsas för 6- o 10-åringen här hemma! :-)

Sofia Johansson sa...

Ska bli rrrysligt roligt att läsa! :) Grattis!!!

Skrivarvisionären Ebba sa...

Grattis!
Har två barnbarn som blir 5 i sommar och ett som blir 9 när boken kommer ut ... ska bli spännande värre att läsa din bok för dem.
Lycka till framöver!

Anneli sa...

Yay! Grattis! Den kommer att passa perfekt hemma hos oss.

Amanda sa...

tack tack tack tack TAAACK!

Simona sa...

Hurra! Grattispussar!

cyndi sa...

Vaddå 6-åringar?!
Jag vill läsa den.
KUL Amanda :-)

Tante Jul sa...

Hurra!
Hurra for deg, og for boken, og for at jeg får noe fint å lese med barna mine! :)

Alley Cat sa...

Grattis! Grattis! Grattis! Grattis! Grattis! Grattis! Grattis! Grattis! Grattis! Grattis! Grattis! Grattis!

erika sa...

Åh, det låter precis som du har gjort den till min son, sex i juni. Ska lägga en förhandsbeställning så snart det går. Heja dig!

Maggan sa...

MEN GRATTIS!! Gud vad kul Amanda, det bara sprakar om dig just nu. Tjohoo!

Anna Hansson sa...

Åh wow! Och en serie dessutom, härligt! :)

Vilse sa...

Grattis! Fantastiskt att det gick på ett år, med både text och bild. Underbar framsida!! Den här ska vi läsa hemma hos oss, har också en 6åring och 9åring. Fira på du!

Marie sa...

Åh GRATTIS!!! Fantastiskt! Ska köpa den så fort den kommer ut, då har jag dessutom två barn mellan 6 och 9! Vilken idé, så roliga karaktärer och att införa den läskigheten bland barnen:-)

Amanda sa...

tack tack!

Anonym sa...

STORT GRATTIS! Detta var ju verkligen ... godis!

xo Bel

Jenny sa...

Åh, vad kul. Stort stort grattis!