onsdag 29 maj 2013

Älskade småpill.


Axlarna har absolut sjunkit ner. Nu återstår mest småpill med olika projekt innan tryck.

Försättsblad till nya barnboken till exempel. 'Det osynliga godiset' är den första boken i en Mer-att-läsa-serie för 6-9-åringar om den lagom läskiga familjen Skrämsson som bor i Villa Månskugga.
Kommer i början av augusti.

Tyvärr blir inte godiset på försättsbladen i färg som här. Men hade jag varit liten och fått den boken hade jag färglagt det på egen hand, det vet jag. (Och ev fått skäll av mamma om jag gjorde det för fult med tuschpennor, som i mina Lilla huset på prärien-böcker.)

5 kommentarer:

cyndi sa...

Jag ritade också i mina böcker.
Och i andras.

Det där godiset är ju som gjort för att måla själv.
Osynligt blir synligt liksom :-)

Anonym sa...

jag älskar dig.

pöss!

TUTT

Amanda sa...

Osynligt blir synligt, gillar!

Tutt, dito.

cyndi sa...

Kanske lite för sent nu, om boken nästan är klar...men du kunde ju till och med UPPMUNTRA ungskruttarna till att måla i boken: Fyll i godiset så att det blir synligt.

Vi som ritade i böcker när vi var små...ritar ju fortfarande :-)

Jag lovar att köpa en bok.
Men jag lovar inte att nån unge får måla godiset ;-)


Lina Arvidsson sa...

Haha, jag färglade våra Astrid Lindgren-böcker. Sjukt nyskapande tyckte jag själv, svärdsmidaren i "Mio min Mio" fick t.ex lila skägg. Jag ville aldrig rita som det stod att det såg ut. Min mamma tyckte inte om det men lät mig hållas.