lördag 18 maj 2013

Jag skulle ha stängt in mig

hela helgen och kört slutspurten med omskrivningen av nya vuxenboken.
Skulle ha gjort det.
Det blev inte så, jag var behövd i familjen. Var för en gångs skull inte stark (?) nog att roffa åt mig tiden, stänga dörren och stänga ute det allt annat än idylliska familjelivet.

Så i stället har vi pysslat ihjäl oss: Skattkartor, eget spökmemory, egna kasperdockor, parklek (hatar lekparker, herregud) och dansträning. Matlagning och nya filmer (Hotell Transylvanien - succé, Gnomeo & Juliet - njä).

Och jag ångrar inget, det löser sig, det måste det. Jag har ju nätterna. (Och sprit och cigg, höll jag på att säga.)

3 kommentarer:

My sa...

Ibland, oftast?, är det precis vad som krävs för att kunna gå tillbaka till skrivbordet och göra ett så inihelsikes bra jobb. Klokt val!

suziluz sa...

Oavsett om det är ett bra val eller inte ur produktionssynpunkt, är det nog bra att vara lite schysst med sig själv. Jag har en känsla av att du gör allt du kan.

I den svenska versionen av Transylvanien är jag med. Det är jag som är shrunken head. Hehe.

Amanda sa...

My, tror du kan ha rätt.
Suz, NÄHÄ?! COOOLT!!