måndag 17 juni 2013

Fortfarande i glädjechock

över att min källa inom polisen hade så lite att anmärka på i nya manuset.
Utredningens gång, förhörsteknik, logistik, logik.

Man kommer tydligen ganska långt med sunda förnuftet
(och med att kolla på ohyggligt många bra snutserier).

Problemet är ju när man inte vet som författare om det 'funkar' eller ej. Jag aspirerar inte på att skriva realistiskt - hey, jag skriver spooky shit!
Men om det inte skaver alltför mycket ens för ett proffs, som fattar spooky-premisserna och underhållningsvärdet, då är jag fan i hamn.

4 kommentarer:

Marie sa...

Underbart! Nu väntar man allt på att få läsa...

Amanda sa...

En får se, en får se ...

Anonym sa...


Jag har en förnimmelse av att O P Andersson tittat in och önskat lycka till!

Amanda sa...

haha, tack O P!