onsdag 5 juni 2013

Jag har bråkat med en gubbe

vid ett övergångsställ.
Jag: Två gnälliga barn, en i kärra, en på sparkcykel. Trafiken från helvetet - höga bussar och skit, så man inte ser mötande trafik. Pattsvetten från helvetet.

Den stinkande gamle losern i svart yllemössa började kaxa, kunde tydligen inte gå runt oss på trottoaren där vi stod och väntade på att kunna gå över säkert.

"Lugn, lugn", sa jag.

Han mumlade nån skit.

Då vrålade jag FUCK YOU (och gav honom fingret) så att det hördes över hela Oxford.

Önskar att jag gjort mer sånt i mitt liv. Men nångång ska man ju börja va.

(Felix: "It's OK mamma. He was a BADDIE.")

9 kommentarer:

Tante Jul sa...

Dyktig.

Men jeg innrømmer at det som kommer til å bli sittende fra dette innlegget er uttrykket "pattsvetten från helvetet". Ubetalelig :)

Yvonne sa...

A baddie. Haha! Ja, mer sånt! :D

Pernilla sa...

Jag är helt på Felix sida.

Malin sa...

Åh ja, önskar också att jag gjorde mer sånt. Hoppas det kändes befriande!

Amanda sa...

Hej och välkommen Malin!

Befriande som faan. Och lite skakigt.

Malin sa...

Sånt där gör jag också. Helskotta, när en vuxen man tränger sig förbi mig ute på övergångsstället medan en buss är på väg mot mig och barnvagnen? FUCK YOU!

Amanda sa...

FUCK YOU indeed.

Colombialiv sa...

Bra gjort!

Eva sa...

Haha klok unge du har :)