måndag 17 juni 2013

Litterär kulturkrock.

Intressant grej:
Det finns en scen i nya manuset som både min förläggare och min svenska poliskälla reagerat starkt på för att den känns så vidrig och oetisk och för att det aldrig skulle gå till så i Sverige, och var har du fått något så hemskt ifrån Amanda, det kan väl ändå inte få stå kvar?

Jo det får det. För det är min engelska källa (rättsläkare) som berättat, direkt från livet.

Om några veckor, när Snögloben finns ute, då berättar jag vilken scen.
Kanske på Bokis?

Och nej, jag hade aldrig kunnat komma på den omdebatterade scenen själv för så gränstänjande, svart fantasi har inte ens jag.

5 kommentarer:

lilla S sa...

Veckor? VECKOR?! Trodde den skulle komma först till mässan, nu gör du mig otålig! <3

Amanda sa...

Nämen augusti - det är väl bara ett kort antal veckor dit?

Anonym sa...

Du alltså. Den var fin, den var riktigt fin. Den ultimata cliffhangern enligt mig. Grattis!#jagköperboken#
Kram Rolfsdottern

Amanda sa...

haha, tack!

Ann sa...

Suverän teaser!