tisdag 20 augusti 2013

Mina mogna väninnor

(65 +) ger härliga och intressanta (och tidstypiska) perspektiv. Och de säger precis vad de tycker om mig och mitt liv. Gillar den ärligheten faktiskt.

Det de ogillar:
Att jag ägnar mig för mycket (?!) åt barnen.
Att jag 'unnar mig' att gå upp några trivselkilon emellanåt.
Att vi städar huset själva.
Att jag äter mycket ost.
Att vi inte går ut och roar oss så mycket (eller över huvud taget).
Att jag inte går till frissan tillräckligt ofta.

Det de gillar:
Att jag skriver.
Att jag har en snäll man.
Att jag har många fina klänningar.
Att jag aldrig blir "för mager". (?)
Att jag slogs för planerade kejsarsnitt.
Att jag äter mycket kött.
Att vi har skilda sovrum.
Att vi låter barnen fri-kissa i täppan när de har lust.






5 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Så man får inte vara för mager och inte för tjock... Inte lätt det där.

Frikissande FTW.

suziluz sa...

Jag tycker mest att det med osten är fascinerande. Varför gillar de inte din ost?

Amanda sa...

"För fett + dyrt!"

suziluz sa...

Haha, ok!

TravellingAK sa...

Galna människor, varför ogillar de att man äter mycket ost?
Resten säger jag ingenting om