måndag 19 augusti 2013

Så trög är jag:

På vår lilla hotellsemester vid kusten upptäckte jag en hel del kvinnor med filippinskt utseende som hade barn med andra färger; lite mer blond-daskiga sådär.

"Jaha", tänkte jag, "men lite intressant ändå hur 'blandade' barn kan likna en förälder mer eller mindre. Eller så kanske barnen är adopterade? Ja ja."

Nä, du fattar ju vad jag inte fattade direkt. Kvinnorna var NANNYS.
Och so what, jag lägger ingen större värdering i det tror jag, det är bara så ... annorlunda för mig: Tanken på att ta med sig en barnskötare på semestern. Kanske så som andra tycker att vi är annorlunda som har haft barnomsorg varje vardag från att barnen var ett år.

Kanske inte så annorlunda från att resa på semester med en släkting som vill och kan hugga i med barnen.
Perspektiv, osv, etc.




2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Men ändå. Kan inte låta bli att tycka att det är konstigt att ha med barnskötaren på semestern.

Amanda sa...

Jo, lite. Men vad vet man, nån förälder kanske är sjuk eller har osynligt handikapp + de har råd, eller så har de inga 'ädla' motiv men gör det som alla mår bäst av?

Hotellet där vi bodde hade ju Kids Club (=förvaring) några timmar om dagen så att de vuxna fick lite andrum. Inte för att våra ongar accepterade att bli infösta där, men ändå. ; )