tisdag 13 augusti 2013

Topplistor och recensioner.


En del av mig blir glad av att tänka på att jag har två boksläpp den här månaden, med allt vad det innebär av granskning och åsikter. "Jag gjorde det!" liksom. En annan del blir stressad och nervös förstås. Men den allra största delen av mig skriker bara: Orka! Orka hålla på och bry mig om sånt! Nä, jag orkar faktiskt inte det längre. Topplistor och recensioner. Gud vad godtycklig och fladdrig den bekräftelsen är. Sa hon bortskämt.

Men visst är det kul att Det osynliga godiset redan uppmärksammats positivt i DN. Visst är det kul att den har så fint sällskap på Bokus topplista. Tusen gånger bättre än om det inte var så.

Själv har jag inte ens sett min första bok för 6-9-åringar än, det ska bli spännande när den ramlar genom brevlådan. Det är något speciellt att se sina illustrationer i tryck för första gången. Och omslaget! Omslaget är jag fan stolt över.


P.S: Det finns en specialskriven novell av mig i Hemmets Veckotidning nr 33, samt chans att vinna nya vuxenboken Snögloben!

3 kommentarer:

Gnestakänslan sa...

De sa ho va. Stolter. Pyss!

Musimus sa...

Sandwiched between 2 Astrid Lindgren classics... Inte illa pinkat! 'Nuff said :)

Amanda sa...

Tackur tackur!