onsdag 4 september 2013

Hur det känns, hur det är.

Ryktet har nått mitt öra att en och annan tycker att Snögloben är min bästa bok.

"70 sidor in, och jag har redan upplevt alla starka känslor man tänker sig att man kanske kan få komma att uppleva i ett helt liv."

Jag vet inte vad jag ska säga om det.
Mer än att boken är för ny, för sårig (fast jag hatar det uttrycket) för att jag ska kunna uttala mig. Att rangordna böckerna skulle vara som att rangordna sina barn (ursäkta dramatiken, hatar även den metaforen).

Men det är klart. När nån gillar't så känns det så här:
"Jag är kanske inte en total idiot ändå."
Exakt så.

Och:
Faan vad den boken kostade mig att skriva, på alla plan. Nu, helt nyss, känns det äntligen värt det.


Och:
Barnboken Det osynliga godiset säljer som smör (yay!!) och nya böcker måste tryckas upp för att möta efterfrågan.
Det känns exakt precis så här:
YAY!!

4 kommentarer:

Anna Hansson sa...

Grattis!

Annelie sa...

Yay!
Såg förresten din barnbok inne på Akademibokhandeln häromdagen. En hel hög. Nästa gång jag går in hoppas jag hitta min egen bok intill din :)

Christin sa...

Och jag sålde osynliga godiset idag, till en mycket entusiastisk kund som trodde den skulle passa hennes son perfekt. Kändes fint :)

Amanda sa...

Yes, yes, yes!
Tack!