fredag 20 september 2013

Låt aldrig sanningen stå i vägen

för en bra historia.

Eller: Lilla Fs lärare tar mig åt sidan:
"Jag visste inte att ni bor i en fantastisk gammal fyr vid havet, flera timmars bilresa från Oxford?!"

Jag:
"Det visste inte jag heller."

Hon:
"Vi pratade om våra hem idag, och Lilla F broderade ut något alldeles fantastiskt om 'er fyr'. De andra barnen satt som trollbundna."

Jag:
*tystnad*
(men så djävla stolt)



P.S: Den milde fadern kissade nästan på sig av skratt. Och skyllde på anlag från den ömma modern.

5 kommentarer:

TUTT sa...

F är min idol.

L8 sa...

F är min idol också. For real.

Anonym sa...

You should see Herbert's house - en favorit här hemma :)
http://www.vintagechildrensbooksmykidloves.com/2009/03/you-ought-to-see-herberts-house.html?m=1

/Anya

Ingrid Gunnarsson sa...

Jobbar som förskollärare och älskar att höra på barnens helt fantastiska berättelser. Önskar att jag hade en gnutta av deras fantasi.

Eva sa...

Underbart! Absolut underbart!