fredag 6 september 2013

Surrealism och logik.

Från en engelsk föläldrasajt:

"Aldrig någonsin kommer en individ att producera så galna sånger och berättelser som i 4,5-årsåldern. Om hen inte tar hallucinogena droger, förstås."

Det stämmer nog, fast ofta tycker jag att lilla F är ganska logisk (och ofrivilligt skitrolig). Och extremt, kolossalt dramatisk.

F: "Mamma, jag älskar dig så mycket. Jag vill gifta mig med dig."

Jag: "Jag älskar dig också, men vi kan tyvärr inte gifta oss. Man kan inte gifta sig med sin förälder, och jag är redan gift med pappa."

F: (utom sig) "Va?! Men vad i helv ... Vem ska jag gifta mig med då?"

Jag: "Tja, kanske någon av dina kompisar, när du blir äldre. X, Y eller kanske Z?"

F: "WHAT?! Näe, NÄE. Skulle jag gifta mig med en liten tjej? Det går ju inte. Fy. Jag vill döda mig själv när jag tänker för mycket på sånt här."

5 kommentarer:

TravellingAK sa...

Jag har en obetalbar brorsdotter på 2.5. Vi kan introducera dem när de blir äldre, känns som om de skulle matcha... :-)

SPRAKFÅLEN sa...

Ha ha ha! "Jag vill döda mig själv.."

Musimus sa...

Tack för dagens tjut-skratt!

Colombialiv sa...

Hahahaha! Han är ju helt otroligt rolig!

e sa...

Har du tur håller det i sig. Här har vi just fått börja höra berättelser om spöket Staffan (?!) som tydligen dyker upp här ibland. Han dog i slaget vid Lutzen, men har sökt sig hem till Sverige igen...