måndag 30 september 2013

Tacksamheten.

Ett litet bildregn, tack ni som tog och skickade foton.


Jisses vilken bokmässa. Jag trodde att det skulle vara svårt att toppa fjolårets kärleks-orkan, men jag hade fel. Så himla mycket snällhet, så många skratt, bra samtal, och så mycket inspiration.

Tack alla fantastiska läsare.
Och tack nya och gamla författar- och illustratörvänner, och blivande författare. Tack till alla snälla som tog hand om oss inne på Svenska Mässan, och inte minst de som arbetar på våra förlag. Alla samtalspartners på seminarierna, alla proffs som intervjuade, och alla som kom och lyssnade. Som kom fram och pratade i vimlet. Gav presenter, gav kärlek. Jag känner mig extremt lyckligt lottad.

Johan Theorin: "Hej Amanda, vi har inte träffats förut, men jag vill bara säga att jag tycker mycket om dina böcker."

Ja men fatta den grejen. FATTA.


 

13 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag köpte Styggelsen och har kommit halvvägs. Läskigaste av dem tre, jeez ...

Caroline Eriksson sa...

Det var SÅ roligt att äntligen träffa dig, Amanda. Fick så varma och positiva vibbar från dig - me like a lot! Hoppas på fler möten framöver. Kram Caroline Eriksson

Perny sa...

Jag missade dig i år. Jag var bara där i fredags och missade troligen det mesta.

Kram på dig

Anonym sa...

Jag glömde att säga en sak när du signerade böckerna som jag verkligen kände igen mig i i "Jag väntar under mossan": Det finns kungabilder på dasset vid vår stuga också. Jag har aldrig frågat varför de är där, jag har nog sett dem så mycket sen jag var liten att jag inte tänker så mycket på det längre. Och jättekul att få träffa dig!

Hälsningar Jussi Walles

Amanda sa...

Men Hanna, GUD vad jag hade velat prata med dig om din bok 'Som någon annan bäddar'. Jisses, säger jag bara. Tack för att du skrev den.

Caroline, det var helt ljuvligt. Hoppas också.

Perny, nooooo! Vi får ta igen det nån annan gång. Kram!

Jussi, tack det samma! Jag skulle gissa att de hänger där för att ägaren av utedasset inte är rojalist. ; )

Hanna Lans sa...

Men åh, har du läst den? En skräckis det också, fast på annat sätt. Jag träffas gärna en annan gång och pratar skräck, spök och juridik!

Amanda sa...

Hanna, skojar du? Jag fick såna j*vla mardrömmar! Oförglömlig.

Hanna Lans sa...

Ååh, nu kan jag dock inte annat att göra än att njuta av dina ord. :) Men den är överjävlig på många sätt. Mest för att den är sann och allra mest för att den är sanningen och livet för mångamånga runt om i världen. Och jag vill hjälpa allihop!

Saga sa...

Jag försökte skicka en hälsning på Bokmässan men jag vet inte om jag lyckades.

Jag vill i alla fall tacka så hemskt mycket för alla tips - jag hann med två vändor på Ashmolean, middag på Quod, två långa besök på Blackwell´s, shopping till barnen på Primark, vanligt besök samt evensong på Christ Church, guidad tur på Bodleian Library och en hel del annat - samt välgörenhetsshopping i Abingdon.

Det jobbiga är att nu vill jag bara tillbaka.

Amanda sa...

Saga, du lyckades!
Härligt.
Stor kram.

Anonym sa...

Amanda, tack för att du är så gullig och tar dig tid att byta några ord mitt i all hets. All heder åt dig! KRAM /Ulrika Rolfsdotter
ulrikarolfsdotter.blogspot.se

Julia sa...

Det var hemskt trevligt att träffas!

Amanda sa...

Ulrika, tack själv! Kram!

Julia, ja, men alldeles för kort.