lördag 26 oktober 2013

Dagens 10 av 10.










Tacka fan för det.

Vad fick du?

21 kommentarer:

Monica O Kolkman sa...

Också 10 av 10!

Amanda sa...

Touché!

Lo sa...

Japp, 10 av 10. Vill egentligen inte testa utan vilar helst på mina gamla lagrar. 1.9 på högskoleprovet är fortfarande ett av mina stoltaste ögonblick (och gv mig dessutom en plats på arkitektskolan, dvs mitt yrke etc)!

Amanda sa...

Yes!

Musimus sa...

10/10 här med. Men tror att proven har vattnats ur lite. Blivit enklare. Anpassats till en allt, erm, 'softare'(?) generation.

Har testat både SAT (jänkarvarianten) och högskoleprovet - pinsamt nog är båda överreklamerade. Men kanske ännu mer genant (för Sverige?) att SAT ändå håller en något så när högre nivå. Eller, höll. Då. Allt utvecklas ju.

Äh, screw utbildningspolitik.
Hoppas ni bunkrar upp och håller torrt i stormen som är på väg till er där borta! :) En tvättäkta höststorm; naturlig ruskinspiration som på beställning. Keep safe!

/nina sa...

Jodå, alla rätt ;-)

Anonym sa...

Mäh. Missade på peang, vilket möjligen berättar något om mig, ja?

J

Tante Jul sa...

Jeg fikk bare ni rette. Jeg skylder på at jeg er utlending.

Livet just nu sa...

10/10. Som vanligt. Är det inte lättare det här året? Kändes lite sådär.
Ursäkta, jag vill inte låta som värsta snobben!

SPRAKFÅLEN sa...

10 av 10, naturellement! Och det var ju rena vardagsorden, tycker jag.

Amanda sa...

Visst har det blivit lättare.

suziluz sa...

I Expressen hade de en variant med 20 ord som jag gjorde. Alla rätt. Allt annat hade varit pinsamt, med tanke på att inte ett enda av orden var något jag aldrig har använt.

http://www.expressen.se/nyheter/gor-ordforstaelsedelen-i-hogskoleprovet/

Amanda sa...

16 av 20 i Expressens.
PINSAMT!
; )

Sara sa...

10 av 10. I blame society. Så enkelt får det inte vara.

Sandra Gustafsson sa...

9 av 10. missade på schabrak.

Livet just nu sa...

20/20 på expressen. Den testen var lite roligare. :-)

SPRAKFÅLEN sa...

20/20 i Expressen. Känns skönt.

TravellingAK sa...

Jodå, det gick bra, men jag har levt och arbetat i engelsspråkig och tyskspråkig miljö så länge att jag faktiskt var lite orolig för att det skulle bli pinsamt. Det blev det inte. Jag är fortfarande med.

TravellingAK sa...

Jodå, det gick bra, men jag har levt och arbetat i engelsspråkig och tyskspråkig miljö så länge att jag faktiskt var lite orolig för att det skulle bli pinsamt. Det blev det inte. Jag är fortfarande med.

Amanda sa...

Mm, skönt för er då.
Apor.

; )

30-nånting sa...

Haha jag var tvungen jag också. 10/10! Skönt.