lördag 19 oktober 2013

En sann historia.



















Min mamma och en väninna går in på bibblan i Skara.
Mamma, till hjälpsam bibliotekarie:
"Hej! Jag har just läst ut nya Gardell, och nu vill jag ha nåt lika bra, fast, liksom annorlunda. Kan du rekommendera nåt?"

Bibliotekarien:
"Då vet jag precis! Vänta, vänta, jag hämtar!"
(springer iväg, och hämtar en av mina romaner)

Mamma blir stum och fnissig.

Väninnan, till bibliotekarien, medan hon pekar på min mamma:
"Ursäkta mig men VET DU INTE VEM DETTA ÄR?"

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Underbart! :)

Fia Filur sa...

Instämmer, underbart!
Nyfiken på bibliotekariens reaktion :)

Livet just nu sa...

Haha! Fantastiskt vilken grej!

Pernilla sa...

Men helt underbart! Av alla böcker! Så härligt! Och sant!

SPRAKFÅLEN sa...

Ha ha! Så roligt för dig och din mamma!