måndag 28 oktober 2013

Helt enkelt den bästa klänningen som någonsin gjorts.






















Kommer från M and Co 2013 och kostade en spottstyver, typ £17. Så jävla glad att jag köpte två.

Och gudarna ska veta att jag provat miljarder klänningar.
Många av dem äckligt dyra (Greta, Issa, Missoni, DvF, Oscar de la Renta). Ingenting klår denna, ingenting. E kallar den för "klänningen som skulle kunna störta en regering", och där tror jag att han syftar på någon gammal brittisk politisk skandal med prostituerade ... ö-hum.
 
Kunde inte hålla mig längre, utan kontaktade klädkedjan M and Co och bönföll dem att användra mönstret igen, fast i andra tyger och färger.

Den dagen jag har mitt eget klänningsmärke, den dagen, det säger jag bara. Då sprättar vi upp den här underbara jävlen, och snor mönstret och analyserar jerseyn.
Och gör en i alldeles perfekt kylig rosa, och en midnattsblå, och en superb ärtgrön.
Samt en med litet, litet blommönster (= så snyggt mot huden).

Mvh,
Klädbögen

P.S: Gammal bild p g av har inte monterat upp spegel i nya huset än.

7 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Den är jättefin på dig. Jag skulle se ut som ett blommigt skåp.

Amanda sa...

Tror jag inte alls!
Är inte förtjust i just storblommigheten själv, men det är nåt med skärningen på denna. En magisk skärning. Samt tryckt jersey = ej så sladdrig.

Simona sa...

Vet du, jag har en kompis som kan sånt - sy klänningar efter uppsprättade klänningsdelar. Just sayin...

(Visst var det den du hade i baren på Gothia?)

Anonym sa...

Jättefin! Beställer härmed en ärtgrön och en småblommig. Säg till när jag ska skicka pengarna.
Hälsningar Eva, som skulle kunna bli en klänningfanatiker om du fortsätter att visa sådana här

Magica de Hex sa...

Supersnygg modell!

Amanda sa...

Simona, ja det var den.

Uppdatering: M and Co's inköpare are on the case!

30-nånting sa...

Supersnygg! Visst hojtar du till om den dyker upp igen? Levererar de till Sverige?

Mvh, Klänningsbesatt