fredag 4 oktober 2013

Jo men visst.






















De rev ner en gardinstång.
Jag bara log, jag fattade ju varför:
De ville mörklägga och mysa och fingera en sleepover.

De kladdade glass.
Jag bara log.

Lilla kompisen flirtade med mig.
Jag bara log.
(Så himla van vid att vara Stiflers Mom vid det här laget.)

De bönade och bad om att få se en _riktigt otäck film_.
Jag satte på Scream. De hann se 4 minuter, samt kissa på sig, innan E kom hem, avbröt, och gav mig en utskällning.

Fin dag. 




5 kommentarer:

Louise sa...

Ovanstående läses med fördel med högtidlig röst. Det blir som en dikt!

Alma sa...

Valium verkar vara en vinnare.

Anonym sa...

Som om dikt och verklighet flyter ihop. Scary.. !

Johannes sa...

Scream var kanske over the top. Jag brukade berätta spökhistorier, och det säkraste sättet att se om historien fungerade och hur läskig den var var när barnen trängde ihop sig och flyttade närmare och närmare, och någon till slut kröp upp i knät på mig :-)

Amanda sa...

Vi kör också mycket spökhistorier. Men just nu har jag ingen röst.

En enda gång har det blivit 'too much' för lilla F, det var när jag hittade på en buss där man inte betalade den otäcka chauffören med pengar utan med en droppe av sitt eget blod.