tisdag 29 oktober 2013

Uppläxad.

Eller: Bara från en 4,5-åring:

Lilla F:
"Ikväll vill jag ha riktig mat, kyckling och ris. Vid matsalsbordet, med tända ljus."

Jag:
"Okej."

Lilla F:
"Mamma, köpte du den här maten i en affär, eller lagade du den?"

Jag:
"Jag köpte den i en affär."

Lilla F:
"Det är gott. Jag älskar den här maten. Jag vill gifta mig med dig."

---

Sängdags.

Jag:
"Lilla F, du ska försöka sova nu."

Lilla F:
"Varför då?"

Jag:
"För att man får kraft och energi av att sova."

Lilla F:
"Som av att äta, och vila?"

Jag:
"Ja."

Lilla F:
"Mamma, det borde du ha förklarat för mig för länge sedan."

(slappnar av, somnar + snarkar inom 30 sekunder)



5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Haha

30-nånting sa...

Haha åh om det vore så enkelt hemma hos oss...

FarmorMormorA sa...

Åååå dessa UNDERBARA barn!!!! Skrattade så tårarna rann! Ha de´

Marie sa...

Men hjälp vad gulligt! :)

Colombialiv sa...

Men åh så fint!