måndag 25 november 2013

Blir väldigt lycklig






















över den här recensionen:

”Det är inte alltid lätt att hitta passande böcker till barn som börjar skolan. Ofta blir det ett val mellan lätt att läsa-böcker och de vars innehåll egentligen riktar sig till något äldre. Att läsa Det osynliga godiset gör att man blir glad. Ett guldkorn av Amanda Hellberg som passar perfekt till åldergruppen, samtidigt som den har ett genomtänkt innehåll med en berättelse som behåller läsarens intresse.”

Från Fria Tidningen.


4 kommentarer:

SPRAKFÅLEN sa...

Jag är sugen på att öppna den NU. Men ska spara den till yngste sonen som julklapp. Ser fram emot en god bok.

Rekommenderar en annan bra författare och bok, till dig o barnen. DU får väl direktöversätta ; )

"Ossians ovanliga nanny." Skriven av Ylva Karlsson. Micket bra.

Anonym sa...

http://www.tidningenkulturen.se/artiklar/litteratur/litteraturkritik/16041-litteratur-amanda-hellberg-det-osynliga-godiset

Grattis, har läst denna också!

Gillar Familjen Addams!

Evelina sa...

Jag jobbar som skolbibliotekarie och jag tipsar ofta om den när jag är ute i klasserna och bokpratar. Den är populär både som en bok som eleverna läser själva och som högläsningsbok. Jag ser fram emot nästa bok om familjen Skrämsson! :)

Amanda sa...

Roligt, tack hörni!