tisdag 26 november 2013

Fick hämta hem en ledsen pojk,

på gränsen till hysterisk, kl 14.

Varför så ledsen?
Jo han hade gjort en igelkott, och den blev "ful" och därför fick han för sig att mamma skulle bli "jättearg på honom".

Nu blir han snart sjuk, nu blir han snart sjuk, tänkte jag. Faan också.

På vägen hem:
"Mamma, jag känner mig så himla sjuk, så himla dålig, jag har förlorat alla mina skills. Snart blir jag jättegammal och dö-hö-öör, och då får ni köpa en ny pojke."

+
Mer hysterisk gråt.

Nu gosar han i sängen och äter mackor och "mår mycket bättre".

Vad är oddsen för att jag kan gå ut med de andra milfarna i kvarteret ikväll som planerat?
Place your bets, place your bets.

7 kommentarer:

cyndi sa...

Ta en macka du också.
Med ost på.
Dåliga odds.
Dåliga odds ;-)

Själv håller jag på att drabbas av julsjuka.
Och då kan man snacka förlorade skills ...

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att du kan!

Amanda sa...

kängorna är på ...
handväskan är packad ...
kappan snart ...

håll tummarna!

Simona sa...

Berätta hur det gick!

Amanda sa...

Gick finfint!
Hick.

SPRAKFÅLEN sa...

Ja, han har väl en pappa? ; )

Anonym sa...

ÄLSK din PÖJK!

TUTT