tisdag 10 december 2013

Det roliga med ryssar.






















Varför blir jag så ofta kompis med ryssar? Jag vet inte riktigt, men jag vet att det finns något i deras personligheter som tilltalar mig. Och nu generaliserar vi förstås grovt.

(Kanske är det i själva verket något som dessa individer har gemensamt, oberoende av nationalitet, även om det verkar mindre sannolikt.)

Hur ska jag förklara? En blandning av oskuld och erfarenhet. En viss social ... kantighet som jag finner ganska charmig?

På ett av helgens trettiofem barnkalas:

Rysk förälder:
"Jag gillar att mitt barn umgås med ditt barn, fast ditt barn är så annorlunda."

Jag:
" ... "

Rysk förälder:
"Jomen det är ju så uppenbart att ditt barn inte är som andra. Det gillar jag! Ordinära människor blir det ju aldrig något extraordinärt av."





1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul!