torsdag 5 december 2013

Throwback Thursday.






















Ett vykort från typ 1914 som jag tycker om.


Idag tittar jag på filmen The End of the Affair från 1999, som bygger på en roman av Graham Greene från 1951.
Det är lite research inför nya boken.

Och jag minns med ens när jag såg den filmen sist. Det är nästan 14 år sedan, och jag gick själv till en biograf i Brighton eftersom min rumskamrat hade träff med någon karl, men det hade (för ovanlighetens skull) inte jag. Och jag minns att det var kallt och mörkt och att det regnade, och att det var mysigt, och att jag trivdes med att vara lite ensam. Och jag minns att det var roligt att se scenerna från Brighton i filmen. Och jag minns att jag var lite rädd för att jag möjligen kunde vara med barn.



2 kommentarer:

lilla S sa...

Jag älskar dig och dina ord Amanda <3

Amanda sa...

Dito söta du.