torsdag 20 februari 2014

Dagens matlåda.


















Det är visserligen Half Term (typ sportlov) här nu, men våra barn har ändå mer eller mindre barnomsorg p g av jag & E kan inte ta semester.
I e lilla Gs föris stänger aldrig, och lilla Fs skola erbjuder Play Sceme för en tusenlapp eller två per vecka under loven (kostnaden beror på timmarna - aldrig blir man så medveten om vad mad drar in, eller inte, per dag).

Lilla F är bortskämd med fransk gourmémat sedan tiden på föris. Han får kväljningar av skolmaten (som man betalar för, ca 35 kr/dag. Frukt + mjölk på förmiddagen, samt macka + mjölk på eftermiddagen är gratis/inkluderat). Därför har han matlåda varje dag. Matlådorna står inte i kyl, detta är ett problem, framför allt på sommaren. Men hey, det som inte dödar, det härdar (eller gör en väldigt sjuk).

I hans matåda finns ostmacka, youghurt, kex, äppeljuice.


6 kommentarer:

SPRAKFÅLEN sa...

But hey, kanske lägga in ett kylblock i botten på lådan under de hetaste månaderna? Har de inget kylskåp på skolan?! Very bad!

Saga sa...

Det finns matlådor med inbyggd kylklamp men de har inte så roliga motiv.

Ann-Charlotte sa...

Matlådorna med kylklamp i locket är superbra! De heter Frozzypack.

Amanda sa...

Japp, vi har tänkt tanken. Tack för tips.

Susanne Olars sa...

Åh, jag släpar lunchlådor varje dag, men aldrig har jag haft sådär fina! Nu känner jag att maten inte kommer att smaka bra längre i mina tråk-lådor! .-)

Sandra sa...

Här! http://www.frozzypack.se