fredag 28 februari 2014

Hej, det är bara jag och min fantasi här igen.

Detta att det finns ett svenskt herrklädmärke som heter Stay Hard.

Ja du.



P.S: Svärmor tycker än idag att det var kissa-i-brallan-roligt när en brittisk livsmedelskedja - oklart vilken, detta hände i hennes minnes vår - lär ha lanserat sig i hennes USA med följande slogan:
"Fresh & Easy".
Hej kulturkrock mellan uk-engelska och us-engelska (= "Framfusig & Slampig"). 

6 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Det är verkligen ett r-i-k-t-i-g-t dåligt namn på en klädkedja. Dessutom är loggan asful. Varje gång jag går förbi så hajar jag till och tror att det är nå't slags sexbutik.

Amanda sa...

Tack Hanna. Då är det inte bara mig det är "fel" på.

Anonym sa...

...och hur lätt är det att bli tagen på allvar med förnamnet Dick?

Gammal tanke, aldrig frågat.

Anonym sa...

Jobbade på modetidning en gång i världen, och tänkte nobba Stay Hard som annonsörer eftersom jag trodde de sysslade med något helt annat än kläder. Har fortfarande inte vant mig vid namnet, utan hajar till varje gång.

Lfthmn sa...

Jo, Stay Hard är verkligen märkligt. Tevereklamen är dessutom väldigt macho, vilket gör det hela ännu mer "komiskt".

Musimus sa...

Märkligt, håller med(är dock onlineshop, inte ett eget klädmärke). Lätt att dra below-the-belt-skämt med ett sådant namn.

Här kommer en klassiker i genren som fick svärmor att pissa på sig;

Electrolux planerade lansering i Storbritannien, 1960-tal, med följande slogan Nothing sucks like an Electrolux

Jaaa...