tisdag 11 februari 2014

Mycket att rapportera

har jag tyvärr inte.

Fortfarande darrig efter feberhelvetet, mer saltsugen än någonsin, och har så smått börjat jobba igen.

Tänker mycket på feminismen och vilken jäääävla resa jag gått igenom där. Alltså, hur det var på svenska arbetsplatser under tidigt (och sent!) 1990-tal, nä du skulle nog inte tro mig om jag berättade de värsta grejerna.

Ändå har jag träffat långt fler bra än dåliga manliga medarbetare, älskare, kollegor, släktingar, skolkamrater, chefer, kompisar, lärare, undersåtar och pojkvänner.

Men de dåliga - satan helvete. Som sagt, du skulle nog inte tro mig om jag berättade.

2 kommentarer:

lilla S sa...

Satan, vilken febersession du haft!

Hör gärna dig prata mer om feminism :3

cyndi sa...

Jag skulle tro dig.
Helt säkert.
1990-talet.
Det var ju NYSS.
Och jag minns.
Hu.