tisdag 11 mars 2014

Dagens skämmiga insikt:

Skulle hellre ge mig på att flyga ett privatplan till Spanien än att köra bil tvärs igenom Oxford.
Helt sant.

Hatar att köra bil här. Hatar't.
Det är så jävla aggressivt här, och trångt, och vänstertrafik, och massa oskrivna regler. Bara vet att det skulle bli plåt- och personskador, samt stressnivåer med kraft att utlösa sjukdom.

Från ett jämställdhetsperspektiv upplever jag detta som ett av mina största nederlag.
Alltså, när lilla F såg en annan morsa köra bil och bara:
"Va?! Kan KVINNOR köra bil?!"

Fy faan.

5 kommentarer:

Kära Syster sa...

Kanske behövs fler kvinnor i trafiken så det blir nån ordning? Det är den ända slutsats jag kan se av det här.

/Anna

Hanna Lans sa...

Iuuh, ja det förstår jag känns skämmigt. Kanske kan du kontra med något snyggt om att du är mer miljömedveten än de som kör bil? :)

Amanda sa...

Miljöbovar är vi allihopa, vissa är bara mer förnumstiga än andra, så den kan jag inte dra.

"Mamma jobbar i alla fall", föreslog en vän.

E tycker att jag ska kasta lite pengar på utmaningen, ie ta några körlektioner.

Amanda sa...

Kära syster, många kvinnliga bilförare här (och nu generaliserar jag förstås inte ALLS ; ) är aggressiva och tänker inte mycket på säkerheten.

Anonym sa...

När jag bodde i England så tyckte jag att just aggressiviteten i bilkörningen var det jobbigaste att lära sig, inte vänstertrafiken i sig (vilket iofs inte var helt lätt, tog en rondell åt fel håll med polisen efter mig en gång, men, men...) alla kör så fort och det gällde verkligen att gasa på annars hände det olyckor bara för att man var för försiktigt och långsam. Så jag förstår dig precis. Tycker normalt om att köra bil men inte där.

Sanna