lördag 22 mars 2014

Skämsrummet börjar shejpa upp sig.

















Ie Es sovrum. Skräprummet. Dumpningsrummet.
Rummet som varit fullpackat med flyttlådor i ... 1,5 år nu.

Det sköna är att det faktiskt finns plats för allt vi vill behålla.
Kläder, linne, konstnärsmaterial och böcker, mest.

Det jobbiga är att skärskåda varenda grej; spara, slänga, ge bort?
Och så dessa underkategorier i ge-bort-högen:
Vilka känner vi som har nyfödda?
Vilka känner vi som har 4-åriga pöjkar/flickor med lilla Fs smak? (Lilla G delar ej hans förtjusning i jeansshorts och Hawaii-skjortor.)

Vilka känner vi som skulle uppskatta 10 olika gro-bags i diverse tjocklek och storlekar? (Våra ongar älskade att sova i gro-bags p g av inga sparkat-av-mig-täcket-trauman. Den största/längsta gro-bagen som lilla F slutade använda i fjol skulle typ jag kunna sova i.)

För att inte tala om all nostalgi över de mest älskade, söndertvättade babykläderna.
Men, jag kollar på tv-program om hoarders för att få inspiration, och gör mig duktigt av med det mesta.

4 kommentarer:

CECILIA sa...

Jag vill ha GroBags! Betalar gärna portot, de är helt fantastiska.

CECILIA sa...

Men alltså det finns ju en hel del mer needy people i UK om en säger;) Dock att de är fantastiska de där påsarna.

Amanda sa...

Dom är bäst.
Har en bekant här som vill ha, OK?

CECILIA sa...

Of course!