måndag 17 mars 2014

Vissa saker är tråkigare
























































att shoppa än andra.

Tråkiga:
Bensin. Mensskydd. (Nej jag kan tyvärr inte använda menskopp p g av bor i UK där de flesta offentliga toaletter inte har handfat inne på själva toan. Blir ett himla kladdande och köande va.) Barnskor, när man just köpt nya dyra barnskor som blev urväxta på fyra veckor. Blomjord. Grillkol. Barnvagn. Lusmedel. Värmepanna. Strumpbyxor.

Men! När man inser att man faktiskt måste, MÅSTE köpa en ny rosa partyväska till de 1,5 mingel-cocktailpartys man går på per år (p g av att man märkt att den snygga silvriga avlånga faktiskt ser ut som en gammal köksrulle).

Då, min vän, då är det roligt att shoppa.

5 kommentarer:

Tante Jul sa...

Jeg liker å kjøpe blomsterjord!
Resten kunne jeg også gjerne vært foruten.
Og jeg skjønner godt at du ikke kan mingle med en kjøkkenrull under armen.

Amanda sa...

Tante Jul, jeg liker det egentligen också. Men inte i för stora mängder på samma gång ...

Anonym sa...

Men om du inte blöder väldigt rikligt behöver du ju aldrig ens bry dig om menskoppen under dagen? Jag har typ aldrig tömt min kopp på en offentlig toalett, någonsin. Och det var många år sedan jag slutade köpa vanliga mensskydd…

Btw: jag är SÅ NÖJD! Glömmer bort att jag har mens ibland! Billigare, miljövänligare, tusen gånger skönare och fräschare (hata att fippla med torra tamponger, hata klibbiga bindor). Jag hade kämpigt i början, svårt att hitta tekniken att ta ut och in den. Nu frälst. Så värt det. Önskar alla mina medsystrar denna mensrevolution!

Amanda sa...

Anonym, tyvärr, blör som en stucken gris.

Anonym sa...

Jag med, men bara ett dygn. Ibland behöver jag tömma ca varannan timme. Men hemma eller på jobbet är det inga problem, och det är där jag brukar befinna mig då. Har även börjat knapra Cyklo-F det aktuella dygnet, vilket gör stor skillnad. Men eh, jag ska inte tjata, du har ju förstås all inside info och gör SJÄLVKLART som du vill. Jag ville bara hjälpa till lite. Som sagt, menskoppen unnar jag alla. :)