lördag 26 april 2014

Bento och eggsperiment.





















Jag stör mig på bento för barn. Bento känns fejk, nåt man bara gör för fotots skull. Helt orealistiskt. Inte fan skulle de minutiöst placerade matsmulorna i form av Pikachu el dyl ligga kvar så efter språngmarschen till skolan i lilla Fs ryggsäck.

Fast äggformar var lite kul att testa, dock meckigare än jag trodde. Här hittade jag bra tips, fast jag kokade mina lite längre, ie som jag brukar (11-12 minuter från att äggen i kallvatten sätts på värmen). Skala varma ägg perfekt är inte heller lätt, men de ska tydligen helst formas varma.

Tror du att ongarna ville äta sina ägg sedan? Svar nej. Och äggfobikern E har aldrig sett så äcklad ut i sitt liv. Men mammi gav äggen ett gott hem.

P.S: Köpte mina egg moulds från Kina på ebay för en tia eller så.

Inga kommentarer: