lördag 5 april 2014

Förstår inte riktigt hur jag har kunnat leva

utan den här bloggen fram tills nu.

P.S: Har drömt om det fulländade påskriset två nätter i rad, fast i mina drömmar hade det även svarta rosetter, och jag var asstressad över att jag inte hade tillräckligt mycket svart sammets- och sidenband hemma.

P.P.S:  När mamma var liten var hon tvungen att sitta blick still på långfredagen och leka ytterst stillsamma lekar. Trots att familjen ej var religiös. Det var seden, helt enkelt. Och på radion spelades det bara sorgemusik. Fancy that.


 




2 kommentarer:

marie sa...

Oj, nu känner jag mig gammal... Så var det faktiskt! Ingenting var öppet, inte ens en kiosk. Värsta långfredagen var när jag fyllde 11 år , JUST på långfredagen. Som tur var fick jag ett tjuv och polis spel som vi faktiskt fick spela, trots dagen... ( kortspel var uteslutet) och vår familj var heller inte religiösa " det bara var så" helt enkelt!!

Amanda sa...

Intressant.