söndag 10 augusti 2014

Adjö kontrollfreak.

Eller: Jag hade tänkt sluta blogga om baaarnen.
Speciellt när jag laddat upp våra semesterbilder på en privat sida och hojtat till E att jag gjort så. Och lilla F bara: "Mamma, har du lagt upp bilderna på mig bara för vår familj, eller så att HELA VÄRLDEN kan se dom?" (med avsmak)

Det är då man tänker: Vad har jag gjort, vad fan har jag gjort?
Och sen tänker man: Nämen det är liksom inte så att jag har DÖDAT nån. Klart barnen måste bidra till mitt vaaarumärke, till familjeföretaget, det är ju inte så att de behövt kräla sig ner i underjorden och tälja en gruva eller så?

Anyhow. Ett bevis på att jag inte längre är det stolta kontrollfreak, den pösiga prestationsprinsessa jag en gång var:
Gjorde chokladbollar med lilla G. Innehållande 3 msk kallt starkt kaffe. En tänkte inte mer på det va.
Hon slickade sleven samt åt tre bollar. De var förfärligt goda och jag var nöjd. Mother of the year, ge mig min medalj.

Har du någonsin sett en treåring hög på koffein? Drog ut varenda låda, tjattrade som en apa, klättrade upp-och-ner över väggarna som en demon. Ja, du som sett the Simpsons när Maggie åt kaffeglass, du vet ju. Exakt så.

Satan vad jag skrattade. Och hon också. En fin kväll. Sedan trädde hon pärlor som en boss i en timme.



 

3 kommentarer:

Anya sa...

Like a boss! :)

Amanda sa...

Yup. Like a BOSS!

Gunilla Byström sa...

Mohahaha! Väldigt roligt!
Jag fnissade också litegrann i smyg när sonen var hög på insomningsmedel inför en röntgen. Sjöng och var allmänt high like a kite.