måndag 22 september 2014

Rockstjärnelivet.

Jo jag blev bjuden på mammadisco med två timmars varsel i helgen.

Mammadisco.
Det var precis så töntigt och knasigt som det låter. Och alldeles, alldeles underbart.

(Det var förstårs inga barn eller bebisar med, huga, då hade undertecknad icke satt sin fot.)

Jag blev redlös. Fullständigt, skamlöst redlös. Det var som ett bättre retreat, komplett med fri dans och primalskriksterapi.
Samt obegränsat med nästan gratis bubbel.
Och tequila.
Men den rörde jag dock inte.
Tror jag.

Efteråt: Tog mig med nöd och näppe hem. Tur att tre andra mammor på samma gata följde mig. Vi var alla i typ samma skick men hey, power in numbers.

Satt i hallen och bara stönade "Hjälp mig. BÄR mig." E fick vackert vakna och baxa mig i säng.
Sov halva nästa dag, svårt medtagen.

E: "Jag är liksom inte ens arg, för du blir uppenbarligen straffad och plågad nog som det är."

Mvh,
Amanda 16 år

6 kommentarer:

Sandra sa...

Det låter alldeles, alldeles… underbart.

Maja Gräddnos sa...

Det var precis vad du behövde!

Den där tjockisen sa...

När man inte vet riktigt tvärsäkert om man drack tequila, så gjorde man troligtvis det. Det är min erfarenhet... Men hej, det är det värt!

Eva Karlsson sa...

Härligt att få höra om ditt rockstjärneliv. Så vill jag också ha det när jag blir författare ;-)

TUTT sa...

HAHAHA.
Du behövde.

Annelie sa...

"Som ett bättre retreat." :D Du är underbar!