söndag 14 september 2014

Varje valdag tänker jag på

min samhällskunskapslärare på högstadiet; L-G. Fick även nöjet och äran att ha hans hustru Kerstin i svenska på gymnasiet men det är en annan historia.

L-G präntade in det där med rättighet och skyldighet att rösta. Själv sa han att han brukade klä sig lite halvsnyggt och stolt tåga till vallokalen. På kvällen åt han en bra middag och stannade uppe för att kolla på valvakan.

Och det där lät både vettigt och bra, och jag gillade L-G, så den grejen anammade jag från det att jag fick börja rösta för 23 år sedan.

(Även om jag poströstade i år. Rött, för den som undrar.)


1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som en trevlig tradition. Själv äter jag nybakta kanelbullar o dricker kaffe. Har ännu inte haft äran att läsa dina böcker men de är på läslistan. Önskar dig en trevlig kväll.

Marie i Skåne