måndag 13 oktober 2014

Fladdrande tankar:






















- Kan vi ha denna FaceQ-bild (tack för app-tipset T!) som familjens julkort?
"Nä", säger lilla F, "Vi gjorde pappa för sur, han kommer att bli ledsen." Fast grejen är att han ju ser ut så numera. Konstant sur. Tidigare var det jag som alltid var det. Men nu när jag börjat bli lite mer sådär härligt, äckligt, oansvarigt mans-bohemisk - ta daa! Ombytta roller.
Ej kul för nån egentligen. Men sant.

- Sköna påslakan. Tänker jag mycket på. Såna som känns urtvättade och mjuka och lena direkt! De skönaste jag har är från Laura Ashley men smakar det så kostar det. Vilka är dina skönaste?

- Det var nåt mer men det har jag glömt nu. Nej fan nu kom jag ihåg! Bröstcancer. Å vad jag vill skära bort dom i förväg bara jag tänker på skiten. Kan man göra det? Vad kostar det?

11 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Ikeas barnavdelning har riktigt mjuka goa lakan. Där köper jag. Och det där med mansbohemisk, det är så sant så sant. Varför blir de sura när man beter sig som dem? Vi får ju inte bli sura liksom. Ett av livets stora mysterier och säkerligen grunden till att jag trivs så bra med att bara bo jag och min son.

Den där tjockisen sa...

Mina skönaste lakan är ett par skräckfula randiga påslakan i orange, gräsgrönt och vitt som antagligen är från början av 80-talet. Alltså, urtvättade på riktigt. Jag fasar för den dag då de till slut kommer att trasas sönder av tvättmaskinen. Så nu bäddar jag bara med dem när jag tycker lite synd om mig själv (vilket är oftare än jag gillar att erkänna) och till jul.

Fia Filur sa...

Mina skönaste är satinlakan från Turiform.

Mimmi sa...

De påslakan jag har från H&M Home (typ 3 olika) är alla supermjuka.

CharlotteC sa...

Haha, klart ni ska ha en FaceQ-bild som julkort - hur kul som helst ju! :)

Amanda sa...

Fia, satin alltså? Tänker att det borde vara en mardröm för fnasiga torra hälar, ie mina.

Anonym sa...

Min vän gjorde det. Skar bort dem alltså. Efter gentest. Nu har hon två små fina silikonbröst istället.

Amanda sa...

Vill jag också! Samt slita ut hela jävla reproduktionsgeggan, ruttnar ju ändå bara nu när den blivit använd.

Terése sa...

Så djefla söt lilla G är. Du med :-* bra fångat bejby!

Amanda sa...

Tack! Det är fan mer likt än våra passfoton asså.

Kristin sa...

hur menar du äckligt mans-bohemisk? Vill jag också prova. Tips?