torsdag 4 december 2014

Förbannad, ledsen och äcklad.

Alltså, människor. De finns liksom ingen gräns för vidrigheterna och ibland blir man extra hudlös inför all skit på nyheterna. Adventsmyset fastnar i halsen, fast så känns det i och för sig ofta eller hur?

Vi lämnar det.

I stället vill jag tipsa om att en journalist som heter Eva har en blogg där det finns en litterär julkalender med en massa miniintervjuer. Bra!

P.S: Bara för att illustrera hur skör jag är just nu: Jag grät under Paradise Hotel igår när en person fick lämna. Japp. Jag. Grät. Jag som aldrig gråter numera?!

Dock var jag tvungen att gå och kräkas när jag läst obduktionsprotokollet efter en ihjälslagen liten flicka.
Men förlåt, vi skulle ju lämna det där.

2 kommentarer:

Perny sa...

Jag utsätter mig inte ens för att läsa den, vet att jag inte skulle klara det. Finns en anledning till att jag inte klarar av att jobba som socialsekreterare, har känslorna alldeles för lättillgängliga.

Men trevligt med den där litterära julkalendern ...

Amanda sa...

Ja du.