torsdag 25 december 2014

Juldagen - jovars!

De stora äventyret var avlusning för samtliga inblandade. Barn + deras parasiter - åååh the GLAMOUR!

Kollade drottningens tal kl 3 och jag grät en gnutta men skyllde på lusmedlet. Sedan tvingade jag de andra att kolla Askungens 1:a klänning + Piff & Puff i Musses julgran. 

Det är 6 grader + och krokusen är på väg upp. Vi har tvättat en jävla massa (löss, remember?). Nä, man behöver tydligen inte tvätta allt inkl gosedjur men jag vill det.

Bästa klapparna:
Lilla spöket Laban som gosedocka från mormor & morfar (Lilla G).
Batmanlego, som han egentligen är för liten för, från mig (Lilla F).

Gör just nu räk-toast och smuttar bubbel, senare blir det rester av gårdagens timjankyckling. Ongarna är tämligen lugna i varsitt rum just nu men det spricker väl snart. I morgon blir det annandagsfotboll på kvarterets allmänning, drink med grannarna och sen lunch hos en gammal vän.

Vad gör du?

2 kommentarer:

Simona sa...

God jul, Mandis.

Jag ser The Holiday för trettitusende gången. Älskar den.

Puss!

Sandra sa...

Ser på TV, de sänder minnesprogram från Thailand. Det är -10 grader ute och om en stund ska jag springa 8 km.