söndag 22 februari 2015

Det har naturligtvis fallit på mig






















att utbilda barnen inom konst, litteratur och musik.

När det gäller konst(historia) har vi tur som har the Ashmolean inpå knuten. Eller "museet för trasiga snoppar" som F kallar det.

Litteratur: Just nu läser vi Nalle Puh för F. Inte min grej om jag ska vara ärlig, men vem är jag, nån fucking bokpolis? G är tokig i Lilla spöket Laban. God smak, mycket god smak.

Vad gäller musiken är det som går hem allra bäst Erasure. Speciellt låten Love to Hate You.

Vi tittar också på videos och framträdanden. Cyndi Laupers Time after Time slog an en ton hos dem båda, precis som hos mig när jag var liten. Vad betyder allt detta? Varför gillar inte hennes kille det nya coola håret? Vad gör hon med händerna på slutet? Men att hon gör rätt som lämnar, det är de överens om.

Och så kommer vi då till det coolaste av allt coolt, inom pop då. Tänk att det är 25 år sedan! Nej, det blir bara inte bättre än så här.

"Mamma, hon sa Greta! Tanten sa GRETA!"



Inga kommentarer: