söndag 15 mars 2015

Intervju med mig

Debutantbloggen idag, titta gärna in där.

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Superbra och intressant intervju! Skulle gärna läsa mer om det där med att vara tvåspråkig om du har lust att utveckla det nån dag.

Och pressbilden är ju bara för grym.

/Anna

Anonym sa...

Hej! Har precis börjat läsa din blogg och skulle precis ställa en fråga om tvåspråkighet när jag såg att Anna här ovan just har gjort det! Jag är iaf väldigt fascinerad av tvåspråkighet. Jag bor i Sverige, men läser till 90% på engelska, pluggar på engelska osv. och detta har gjort att jag nästan känner att jag sitter fast mellan de två språken och inte känner mig 100% bekväm med något av dem. I svenskan letar jag ofta efter ord, kommer bara på engelska uttryck etc. medan jag så klart är långt ifrån flytande i engelska. Kan bara tänka mig hur virrigt och frustrerande det måste kunna kännas när man t.o.m bor i ett annat land! Samtidigt som det så klart är kul att kunna kommunicera på ett annat språk. Hur gör ni när ni pratar hemma? Blir barnen också tvåspråkiga? Kan det inte bli som en barriär om man pratar ett språk med barnen som ena partnern inte förstår? Sorry för superlång kommentar, men tycker som sagt att det är väldigt intressant :) Tack för en bra blogg! //Emma

Amanda sa...

Tack hörni. Ska grunna på detta, blir nog ett eget inlägg.
/A