onsdag 1 april 2015

Dra-åt-helvete-äggen.


















Jo det är ju så här att gourmeten i mig börjar vakna igen. Finsmakaren. Hon som varit i dvala i sex år på grund av föräldraskap/utmattning/tisdbrist/matmissbruk/you name it. Nämen alltså du fattar, mat som energi bara, som foder, och ibland (ofta) tröst. _Inget_ _fucking_ _mer_.

Hur som helst. Jag letade efter ägg med vitt skal för påskäggsmålning (nästan omöjligt att hitta här i UK) och sprang på dessa på Waitrose.

Testade att koka två idag. Blev typ rörd när jag åt. Alltså RÖRD, fattar du? Jag hade ju hört att uj uj, ja, de är dyra men det är faktiskt kockarnas favorit, bla bla bla. Och jag tänkte liksom att ett bra ägg är ett bra ägg, men det är väl lite som med pilgrimsmusslor:
Ja gott, men alltså hur god är en bra pilgrimsmussla egentligen? Hur mycket kan den råvaran upphöjas liksom?

Å herregud. Nämen jag är ju inte helt lost, jag vet att när det gäller kycklingprodukter så får man vad man betalar för. Ie köp alltid det dyraste du har råd med, annars kvittar det.
Men. Ändå. Jag visste inte att ägg kunde vara så här jävla goda. Började alltså skaka av njutning. Började nästan tro att jag tagit e av misstag.

4 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

Puss! Nu känner jag igen dig!

Amanda sa...

Tack gullis!

Anonym sa...

Så det blev inte typ....pannkaka av alltihop? Moahahah....

(f*låt min kassa humor)

J

Amanda sa...

mm, nu fick jag typ bråck av skratt.






INTE