torsdag 2 april 2015

Skrämmande intressant!
















Clarkson University, NY, genomför en studie som bygger på att samla in mögelsporer från kända 'spökhus'. Teorin är att en viss sorts mögel kan ge spökiga hallisar.

En annan teori jag gillar, (och har jobbat med i en scenföreställning!) är att höga frekvenser av naturligt förekommande infraljud som i 
t ex Coventrys katedral kan ge en känsla av obehag och hemsökthet.

Vill du köra ett eget litet horror-experiment kan du ju testa det vi gjorde här i bloggens begynnelse: Käka lite extra ost innan sängdags och "njut" av den förhöjda risken för mardrömmar.

Anyhow, glad påsk mina kära heksor.

5 kommentarer:

30-nånting sa...

Glad påsk!!!

Amanda sa...

Dito!!!

Anonym sa...

Hmm.. Mycket märkligt. Jag äter ett par skivor fet ost när jag inte kan sova och får då oftast god sömn.. Glad påsk!! //Anne

Pia Widlund sa...

Haha, ost innan läggdags måste jag prova!

TravellingAK sa...

Ost? Funkar finfint med vitlök med.