fredag 15 maj 2015

Fredagsspanaren:


















Saker som STÖR mig (ja, det är något av ett favvoämne).

1) Bento. För barn speciellt. Alltså minutiöst arrangerad  mat i små matlådor.
Detta stör mig för att det inte är på riktigt, det är hittepå. Nåt skaparen gör bara för att kunna lägga ut en bild på. För visa mig den unge som är så drillad att lunchboxen inte tippas en millimeter åt sidan någon gång under dagen, så att angry birds ögonbryn far rakt ner i gurkskivorna och hela grejen förstörs?

2) "Världens dyraste bakelse." "Världens dyraste BH." Eh, OK, bra marketing trick kanske (?), men allt det är är ju bara att drapera en banderoll av bladguld över en chokladkaka ("Man KAN äta det,  fast det smakar ingenting") eller fästa 248 diamanter på en bog standard BH. Nämen okej, då ska jag unna mig lite och käka världens dyraste hot dog till middag ikväll. Jag ska trä min vigselring i platina runt den. Man KAN svälja den om man lägger den i en kondom först.

3) Mens. Jag hatar allt med mens. Började i tidiga tonåren, och på den tiden var bindorna tjockare än dagens blöjor. Och svindyra. Ibland gjorde jag egna av skolans kräpptoapapper, mmm, KUL, verkligen. Jag skiter i om mens är livsbejakande och urkraft och bla bla blaaa, jag hatar't. Och som bonus kan det bli värre efter man fått baaarn, jo tack tjenare det känns som fucking VÄRKAR. En gång testade jag hur länge man kan skjuta upp mensen med p-piller, eller rättare sagt jag ORKADE bara inte deala med fucking mens det året, on top of everything else liksom. Upplysning: En kan skjuta upp i typ ett halvår med p-piller. Eller jag, i alla fall. Sedan måste skiten ut, piller eller ej. Då får man en fin överraskning av moder natuuuur. Som pågår i 5 veckor. Häpp!



12 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Aah, men då måste jag tipsa om Cerazette. Superduperbra, samma dos varje dag hur länge som helst. Fungerar hjälpligt mot pms också. Win-win!

Amanda sa...

Noll mens?

Amanda sa...

P.S: Doktorn börjar dessutom gnissla om att jag är för gammel för piller, borde skaffa spiral. Känns otryggt.

Lo sa...

Hormonspiral! Min mens är puts väck! Visserligen funderar jag på att inte sätta i en ny när jag ska ta ut min i höst (efter 2x5 år), men det är mest för att jag är nyfiken på hur min kropp fungerar utan.

Hanna Lans sa...

NOLL! Och vad är det för trams att du är för gammal för p-piller men kandidat för spiral? Jag känner ingen som satt in spiral utan trista biverkningar. Jag har dessutom för mig att du vid något tillfälle knorrat om pms? Sådant rår inte spiralen på, men det gör pillren. Inte till 100% men dalarna blir inte alls lika djupa.

Anonym sa...

Jag börjar i den andra änden.. Haha.. Matlådan vad är det med dem eg? Fattar inte. Du har skrivit om det förr. Är det nåt man pysslar med till vardags i England? Hur kommer det sig att du störs av det hela tiden? Jag menar du måste stöta på det på något sätt i vardagen eller? Har nu inte barn så det kanske är därför jag bara ser om detta på din blogg. Förundrad.. verkar vara nåt som verkligen skulle kunna störa mig också. //Anne

Amanda sa...

Tack för alla p-tips, men alla säger ju olika ...

Anne, jag tror mest det är ett internet-fenomen. Och även "bara" som sådant stör det mig ENORMT.

Anonym sa...

Jag tänkte om alla dina barns kompisar hade tävling i häftigaste matlådan. Hade jag varit i din sits så hade jag garanterat flyttat!
Jag googlade på fenomenet och England och då såg jag att det fanns bloggar om det. Skumt har aldrig sett det i Sverige. Kan inte låta bli att skratta! //Anne

Amanda sa...

Jag vet det är sjukt. Väry Pinterest.

Terése sa...

I love the way you stör dig.

Alltså. Den där s.k maten. Fatta hur mycket man måste pilla å peta på allt det som ska serveras. Hålla i å klippa och kladda. Fy! Tänker samma sak om pråliga tårtor. Visst, de kanske har fiffiga kirurghandskar eller ngt men ändå.

Marie sa...

Hormonspiral! Noll biverkningar, noll mens, noll kramper från helvetet, ca en tiondel av hormoninnehållet jämfört med piller. Minus: gör satans ont ( i typ fem sekunder) att sätta in, åtminstone om man inte fött barn. Ska vara betydligt enklare när en unge banat vägen, sägs det.

Amanda sa...

Tack tack!