tisdag 21 juli 2015

101 dagar kvar.


15 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Vår planering började direkt efter förra ... Då gjorde jag en skattjakt med temat "the Ring". Gossarna fick nästan hjärtattack. Nu vill de ha något ännu läskigare. Any thoughts?

Hanna Lans sa...

Ps. Rekvisita till hus och middag är kirrat sedan länge. Det är själva temat på skattjakten jag behöver hjälp med. Ds.

Amanda sa...

Åldersgrupp?

Tänker spontant på nåt med Ouija eller spooky toys typ Annabelle/Woman in Black 2?

Amanda sa...

P.S: Berätta gärna mer hur skattjakten går till rent praktiskt! Inne eller ute? Hur många vuxna/hjälpare?

Hanna Lans sa...

Ouija-bräde är införskaffat och är första tanken. Vet bara inte hur jag ska kunna manipulera det för att få fram läskiga svar? Tio pojkar på 11-12 år. Alltså, jag går all in på denna fest. Förra året stod jag i en djup grop utklädd till Samara och hade målat skokartonger som stenar som jag murat upp en brunn med. Skattjakten går ut på att hitta ledtrådar som ger ett lösenord. Jag hade med gamla telefoner i ett öde garage som ringde och en röst sa "seven days" när gossarna svarade. Hehe. Hade lånat in kompisar som var utklädda till Samara de också och de stod utplacerade i mörkret med ledtrådar. Min mamma spelade död i en bil och gav en ledtråd där. Skatten är alltid en kista som är full med godis och snacks och två filmer. Förra året fick killarna The Conjuring och The Ring. De valde att se på Bamse. Hahaha! Jag fick ringa runt till alla föräldrar och be om ursäkt, men killarna var eniga om att det var den häftigaste fest de någonsin varit på och alla förväntar sig något ännu läsigare i år ...

Hanna Lans sa...

Woman in black 2? Måste genast googla!

Amanda sa...

Woman in black 2 trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=eYk0slXSY6s

Sök på ouija board pranks på Youtube, kan finnas några tips?

P.S: Får jag också komma på halloweenfesten? ; )

Hanna Lans sa...

Klart du får! :) Vill du bli skrämd eller skrämmas? Ska genast söka på pranks!

Amanda sa...

Jag vill skrämmas! Hade ju varit underbart att få komma...

Du kanske kan bygga upp en storyline typ; "På den här platsen låg en gång ett barnsjukhus/barnhem där hemska saker hände, och nu ska vi se oom vi kan kontakta X som var en 10-årig pojke som dog här under mystiska omständigheter."

Då kan du köra med blodiga bandage, gummihandskar som kommer ut ur hål i en 'vägg'; vissa med riktiga händer i som griper tag i en. Och en konstig dam som hasar omkring och gnyr "mitt barn, har någon sett mitt barn? Hittar du honom får du en ledtråd."

Sedan har du en barnvagn eller vagga i nåt skumt hörn med bandspelare med random barnskrik inspelade, samt äckliga sängkläder och en horribel 'blodig' docka.

Jag grunnar på vad man kan göra med ouija-boarden som inte omfattar alltför mycket mekanik.

Hanna Lans sa...

Ahahahaha, klart jag ska göra så! Elias går en programmeringskurs och jag ska fråga lärarna om de kan hjälpa mig att programmera pekaren utiftån en YouTube-video jag hittade. Ooh, I löööööv Halloween!

Hanna Lans sa...

Förresten, apropå läskigheter, så har jag spelat in mitt första spökmanus som en podradioföljetong. Finns på Soundcloud fram till sista augusti, gratis såklart. Tyckte det var kul att testa ett nytt medium. https://soundcloud.com/annaans/in-i-evigheten-avsnitt-ett

Amanda sa...

coolt! ska spana in

Anonym sa...

Åh!
Halloweenkalas. Yes! Sent omsider ger jag mig in i denna diskussion. Vi anordnade svulstiga halloweenkalas när systersonen var liten, eller sådär 5-6 år gammal, och de var mickit uppskattade. Barnen var bitvis livrädda, men vuxna var med hela tiden. Så kalaset var både för vuxna och barn;
- Skattjakt, som började i trädgårdsskjulet, där det satt en häxa som gav sällskapet (alla gick i samlad trupp) en karta och en ledtråd som leder dem vidare till nästa stopp.
- Trollens toalett; i skogen, en nedgrävs bunke full av gegga (kakao, jord, vinäger, gegga) som något av barnen i sällskapet måste köra ner armen i för att hitta nästa ledtråd. (I gammalt filmrullefodral) Vem ska våga?
- Draculas bägare; nästa anhalt i skogen, ett litet altare med Draculas bägare (fylld med vin, går ju att byta ut mot druvsaft) som en vuxen skulle dricka ur och i botten satt nästa ledtråd inplastad.
- Kyrkogården; längre bort i skogen (pappa var ju dekoratör och hade mängder med skyltdockor) stack kroppsdelar upp ur marken, här skulle man leta tills man hittade nästa ledtråd.
- Häxan i skogen; Jag satt i ett skjul och kraxade och inväntade sällskapet och gav dem sedan en gåta som ledde dem vidare till nästa stopp.
- Galgbacken; uppe på en höjd, gummiskelett fladdrade i träden, återigen leta på dem tills man hittade nästa ledtråd.
- Skatten var en present till varje barn som var nedgrävd (föräldrarna hade fått i uppdrag att ta med en present som barnet gärna ville ha)

Sen var det läskig mat och så och spindlar hemmavid.
Mycket uppskattat. De minsta barnen tyckte det var lite för läskigt.

/TUTT

Amanda sa...

Å å ååå! Vill göra. Tack!

Hanna Lans sa...

Åh, tack för tips Tutt!