tisdag 14 juli 2015

Jag är så stolt.

Hjärtat slår snabbare, jag rodnar bara jag skriver det här.

Barnen har fått sina betyg, eller ska vi säga omdömen, från skolan och föris. Det känns osvenskt men/och jättebra. Det mesta vet vi redan; som att Lilla F ligger långt efter sina jämnåriga med att läsa, skriva och räkna enligt brittiska mått mätt, men långt före i 'science' och bild. Lilla G är typ redo att skaffa jobb. 4 going on 24.

Det som gör mig sprängglad är detta att mina barn anses vara ... glädjespridare, helt enkelt. Att de anses artiga, hjälpsamma, roliga och vänliga. Att de anses "utmärka sig bland samtliga elever och personal på skolan - på ett positivt sätt".

Jag har själv sett det; att t ex butikspersonal som gick i pension eller flyttade för flera år sedan minns mina barn och allt om dem, att hantverkare påpekar hur trevligt det är med en unge som ser dem i ögonen och presenterar sig och frågar om de vill ha nåt att dricka, och att många andra barn vet vilka mina är och vill leka med dem. Men jag är ju knappast objektiv.

Så att få det svart på vitt, tja, det känns jävligt fint helt enkelt.

/Torkar en glädjetår, måste gjort nåt rätt.



5 kommentarer:

Terése sa...

Guldstjärna till mamma. Så himla härligt!

Amanda sa...

Tackur!

Jenny sa...

Superhärligt!

Anonym sa...

En guldstjärna till! Nä, två.

Såna barn, såna föräldrar...

J

Pia Widlund sa...

Härligt!!! Ett leende kan räcka långt!