fredag 3 juli 2015

Konstmaterial är lite som smink.

Man får det man betalar för. Med VISSA produkter. Papper, till exempel. Och sminkpennor (Lancome)! Med andra produkter finns det helt acceptabla (och mycket billigare) 'dupes'.





















Det kan bli ett dyrt experimenterande. Därför gillar jag recensions-sajter som Makeupalley (för smink) men för konstmaterial känner jag mig lite lost just nu. Jag var del av ett bra illustratörscommunity online men när lilla G föddes försvann jag liksom från hela illustratörsgrejen eftersom jag inte kunde teckna så mycket, det var lättare att hoppa in och ut ur skrivandet när hon sov och man aldrig riktigt visste hur länge tuppluren skulle vara. Det kunde ju vara en halvtimma eller två timmar. Ingen vits att börja greja med ett stort illustratörsprojekt då liksom, och se färgblandningar torka ut och typ inte hinna plocka undan allt innan det var dags att gå och hämta lilla F.

Anyhow. Häromdagen halkade jag in på den här unga tjejens lätt hypnotiska video efter en sökning på superläcker penselkalligrafi som landade här, och sen blev jag assugen på att köpa copic färgpennor med penselspets.

Tills jag såg priset. GULP.
Så nu har jag skaffat ett gäng memento dual tip markers i stället för copic. För att nån på nåt forum, eller om det var etsy, sa att de var typ dupes.

Detta om detta. Appropå sånt jag känner passion inför.
Återkommer med nåt alster.

P.S: Vad tycker du är värt och ovärt?
Är chanelsmink verkligen SÅ bra?
Vad är den exakta produkten 'kanebo-puder' som alla tjatade om för några år sedan?
Är det bara jag som är väldigt o-impad av M.A.C.?
Och finns det nån mer som upptäckte en helt ny värld när en som tonåring unnade sig en äkta mårdhårspensel och 'riktigt' akvarellblock som inte kändes mjöligt? För att inte tala om lite fuckin kurser?





1 kommentar:

Malin sa...

Jag minns väldigt tydligt när jag köpte min första "riktiga" akvarellpensel vilken jag vill minnas är av ekorrhår. Målar med samma pensel än idag och den köptes för kanske... åtta-nio år sedan.