måndag 17 augusti 2015

Bra grej!

















Vi har simskola den här veckan och jag som aldrig släpar mig till ett badhus frivilligt hade mina grubblerier. Speciellt detta med ombyte. Jag har alltså en son och en dotter. Sonen är sex men ser ut som 9-10 år. Hur skulle kvinnorna och tjejerna i damernas reagera på att jag tog med honom in dit?

Alternativt maken med honom + 4-åriga flickan på herrarnas? Nej det kändes sådär.

Men jag hade inte behövt oroa mig för det fanns tre olika omklädningsrum. Dam, herr och så 'Village' där alla familjer höll till (dock inga badande/nakna vuxna). Det fanns hytter men de flesta barn var o-engelskt oblyga. Ena sidan var helt öppen ut mot bassängen, även duscharna var helt öppna, låg liksom intill bassängen - det kändes dock sådär, för man vill ju tvätta sig ordentligt, utan baddräkt osv.

Men ändå. Village-omklädningsrum. En nyhet för mig och jag gillar't.

(Själv fick jag gå i simskola i ottan i Vingsjön i Axvall. Det duggade alltid småspik. Fy fan.)

Plask!

Inga kommentarer: