onsdag 30 september 2015

En lista.

Namn?
Amanda Elisabeth Hellberg.

Hur gammal är du?
42.

Hur lång är du?
Ca 163 cm.

Ögonfärg?
Grå.

Födelsedag?
20 augusti.

Stjärntecken?
Lejon.

Favoritmat?
Kött, sås och potatis i olika former.

Favoritdryck?
Torrt mousserande vin.

Tränar?
En och annan PW nån gång om året kanske.

Intressen?
Böcker, filmer, pyssel, mat.

Hur länge har du bloggat?
10 år kanske.

Hur blev bloggen stor?
Den är inte stor.

Tips för att göra en bra blogg?
Vet ej.

Vilka typ av bloggar gillar du?
Personliga, välskrivna, som blandar allvar och skratt.

Hur tror du att människor uppfattar dig?
Det försöker jag skita fullständigt i. Jag gör så gott jag kan.

Vad är du rädd för?
Samma som alla andra.

Har du några vänner av mottsatt kön?
Ja.

Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Hell no.

Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Kalifornien.

Har du åkt ambulans någon gång?
Nej.

Vilken sorts människor har du svårt för?
Elaka.

Vad betyder karma för dig?
It's a bitch.

Chips eller popcorn? 
Chips.

Favoritchoklad?
Nötfylld kanske.

Vad värderar du som bra egenskaper hos en person?
Vilken jävla fråga. Vad tror du?

Vad är ditt drömjobb?
Det jag har.

Hur många syskon har du?
En syster, fem år yngre.

Om du fick välja en talang, vilken skulle du välja?
Vore ju fränt att bara kunna sätta sig vid ett piano och spela loss.

Vad är du tacksam för idag?
Att jag vunnit så många högvinster i livets lotteri.

Vem är din bästa vän?
Jag har ett par tre stycken.

Vad har du för skostorlek?
38.

Brukar du skratta för dig själv?
Ja, ofta.

Vilket är ditt favoritnummer?
Ännu en störd fråga. 8 kanske? 8 är ju en skön form.

Vad var det senaste du åt?
Mjukost på knäckebröd.

Vem var den senaste personen du pratade med i telefon?
Rachael, författaren till min första bilderbok Snoring Beauty.

Ringa eller sms:a?
Sms om det inte brådskar.

Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Fejset.

Har du några tatueringar?
Nej.
Favoritblomma?
Pioner, astrar, förgätmigej, alla möjliga.

Vad lyssnar du helst på?
Vrålen från förtappade själar. 
Skoja.

Vad ser du helst på tv?
Nån bra serie.

Bästa godiset?
Ostbågar.

Vad gör du helst en ledig dag?
Slappar hemma.

Vin eller öl?
Champagne.

Röker eller snusar du?
Feströker ca 2 ggr om året.

Din största last?
Ältar.

Hur ser ditt liv ut om 5 år?
Helt OK hoppas jag.

Vilket motto lever du efter?
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Och: Blyga barn får inget.

Tror du på evig kärlek?
Nej. Ja. Goddag yxskaft, vad ÄR det här för skitlista?

Inga kommentarer: