torsdag 17 september 2015

Throwback Thursday.

 Alltså jag minns inte om jag redan berättat detta, men here we go:

Det ligger ett kloster på vår gata. Nån gång vart tredje år sisådär har de öppet hus för oss i trakten som får komma och kolla på nunnornas fina ägor och odlingar och smaka på deras goda bakverk.
Trevligt, trevligt.

I fjol när vi var där och stod och drack te och småpratade fick min Felix, då 5 år, syn på några intressanta präster. De såg väldigt allvarliga ut och hade på sig långklänningar, stora juveler och en aura av helighet.

Felix gick fram och bugade åt dem överdrivet/sarkastiskt, nästan ner till marken. Sedan tog han ena prällens hand och kysste den pampiga ringen. Jag hukade och drog i pojken, log lite överslätande och sa goddag, e-öum, adjö. Prästerna såg överseende och äcklade ut på samma gång.

Då ropar Felix, samtidigt som han blixtsnabbt drar upp min tröja:
"Kolla här då, min mamma har jättestora bröst!"

10 kommentarer:

Terése sa...

Ahahhahaaaaa

Åsa Hellberg sa...

Hahahahaaaaaa

cyndi sa...

Tråkigt att vara juvelprydd präst.
Roligare att vara Amanda :-)

Jag ser det liksom framför mig.
Vilken scen.

suziluz sa...

Hahahahahaha!! Tack för det morgongarvet efter att ha skrubbat kattbajs från ullmattan i vardagsrummet...

Emmelie sa...

Hahahaha, underbart!

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

!!!
Underbart 😃

Anonym sa...

/J

Louise sa...

Detta var det roligaste denna månaden!

Nina sa...

Ha, ha, ha!
Barn asså...